Köp- och leveransvillkor

Följande villkor gäller beställningar som görs hos 3A Byggdelen AB org.nr. 556341-4290. Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Vintervägen 30, 135 70 Tyresö. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@3abyggdelen.se eller ring oss på 08-7989897.

Beställning
Hos 3A Byggdelen AB kan du beställa produkter via vår webbshop eller köpa lagerförda produkter i vår fysiska butik och verkstad på Vintervägen 30, 135 70 Tyresö. När du slutfört din beställning via webbshopen skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkt, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen skall du omedelbart kontakta oss via e-post eller telefon.

Betalning
Vid upphämtning i butik kan betalning ske med betal-/kreditkort samt Swish.
Via webbshopen betalar privatpersoner och företag via Klarna check-out vid beställning.
LÄNK TILL KLARNAS ANVÄNDARVILLKOR

Priser
Alla priser på 3abyggdelen.se anges i SEK, inklusive moms eller exklusive moms beroende på inställning, ett knappval i menyn på skärmen.
Oavsett inställning av pris på webbplatsen, summeras alltid priserna och eventuella övriga kostnader inklusive moms före genomfört köp.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislista samt felaktigheter i priser beroende på inkorrekt information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans
Våra leveranstider framgår vid respektive produkt. Om leveranstiden skulle avvika, meddelar 3A Byggdelen AB dig som kund. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) skall du kontakta oss på info@3abyggdelen.se.

Du har vid försening rätt att häva köpet förutsatt att din beställning avser produkter i ordinarie sortiment. Om leveranstid avsevärt skiljer mellan olika produkter förbehåller vi oss rätten att dela upp er leverans.

Frakt
3A Byggdelen AB använder Fraktjakt som logistikpartner som i sin tur samarbetar med alla större transportörer för att hantera försändelser. Fraktalternativen är genom ombud, hemleverans samt pallförsändelser. Fraktavgift är beroende av produktens pris och presenteras före genomfört köp.

Transportskada
Om du vid mottagandet av godset upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig i första hand anmäla till speditören. Därefter kontaktar du oss på info@3abyggdelen.se.

Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vi på 3A Byggdelen AB vill att du skall vara nöjd med ditt köp och erbjuder därför 30 dagars öppet köp. Öppet köp gäller oanvänd produkt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skall skickas till oss info@3abyggdelen.se. I ditt meddelande skall ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart efter ångermeddelandet returnera produkten till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter före de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet skall skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt skall alltid reklameras till info@3abyggdelen.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information skall besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter
Genom att handla hos 3A Byggdelen AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

3A Byggdelen AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna Checkout.

10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: PostNord, Schenker, DHL, Privpak, Bussgods, FedEx, UPS och Fraktkompaniet.

10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd
3A Byggdelen AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash- algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Kontakta oss

Slå en signal eller fyll i formuläret
så hör vi av oss så snart vi kan.

Har du frågor?

Tack!

Vi hör av oss så snart vi kan.